Švýcarsko                                (Alpy, Luzern, Chur..)

20.08.2019

Taky si vedete seznam míst, kam se chcete podívat nebo co chcete zažít? Já si vloni v červnu jednu položku splnila tím, že jsem poprvé vyrazila sama (jen s Miou a Sadie) do Krkonoš a dodnes na to vzpomínám jako nejhezčí den roku 2018. V srpnu jsme to potom společně s kamarádkou povýšily na výlet do Vysokých Tatrách, kde jsme strávily 4 noci. No a letos na mě a Miu čekala výzva zatím největší v podobě Švýcarských Alp. A já teď můžu konečně s klidem říct, že se nám to povedlo! A nejenže se to povedlo, ale byla to naprostá paráda a já se nemůžu dočkat až se tam zase někdy (snad brzo) vrátíme zas. 

Co musí pes splňovat

  • Platné očkování
  • Evropský pas
  • Čip
  • Košík (po nás ho za celou cestu nikdo vidět nechtěl, ale je lepší si ho s sebou vozit)

Přípravy na cestu

Jelikož se Švýcarsko nenachází v EU, tak jsem měla trochu obavy, jak je to se vstupem do země pro pejsky. Přeci jenom by byla škoda vyrazit na takový výlet a skoro před cílem nebýt vpuštěny do země. Na webu státní veterinární správy jsem se v záložce: ,,Cestování se zvířaty v zájmovém chovu z České republiky do třetích zemí''zvolila možnost Švýcarska a byla odkázána sem. Na webu jsem se dočetla, že pro vycestování se psem do Švýcarska stačí mít platní EU pas, platné očkování a čip. Přeci jen jsem chtěla mít jistotu, a proto jsem si zašla i na veterinu, kde jsem nechala dát Mie do pasu razítko, že je způsobilá k cestě do zahraničí a následně i osobně volala na SVU. Všechno jsem si potvrdila ze všech stran a měla jistotu, že nás s Miou už na cestě nemůže nic překvapit.

Jízdenky

Jízdenku pro sebe jsem kupovala asi týden dopředu přes aplikaci ČD. Díky slevě na Isic mě zpáteční jízdenka Pardubice - Buchs SG stála i s rezervacemi 2044 Kč. Jízdenka byla rozdělena na trasu Pardubice - Vídeň (kde jsem měla 40 minut přestup a Mia čas na vyvenčení) a Vídeň - Buchs SG. Tam mě vyzvedla ségra, která mě odvezla autem do naší cílové destinace Vella, Lumnezia. Jízdenka pro Miu byla po ČR za 35 Kč a trasa Vídeň - Buchs SG za 8 Euro. Celkem nás cesta stála dohromady 2573 Kč.

Musím říct, že cesta není pro každého. Dohromady nám to zabralo skoro 13 hodin, ale Mia byla opravdu skvělá a vůbec nezlobila!


Ubytování

Švýcarsko (i Rakousko) jsou obecně obě velmi Dog friendly země a proto byla celá cesta, výletování a ubytování opravdu příjemné. Ubytovány jsme byly na 4 noci v hotelu Gravas ve Velle. Ubytování bylo i se snídaní a krásným výhledem na kopce. S Miou jsme dostaly jednolůžkový pokoj na kterém čekaly miska, deka i dobroty pro pejsky.


A teď už k výletu..

Celé Švýcarsko je obklopeno nádhernými Alpskými kopci, a proto jsme se hned první den vydaly s Miou cestičkou hned nad hotelem nahoru na stanici lanovky. Dalším cílem bylo jezero Camusee, které se nachází poblíž městečka Flims. Nejprve je cesta trochu skopce, ale kolem jezera to byla krásná jednoduchá procházka. Nahoru i dolu se dá navíc vyjet zdarma výtahem!

Další den byl ve znamení výletu skrze výhledy v Andermattu, Engelbergu Sustenpassu odkud je je krásně vidět ze serpentýnové cestičky jezero Steinsee. Nakonec jsme zajely až dolu a po žluté turistické cestě jsme se vydaly na cestu nahoru k jezeru a následně kolem něj. Následovala cesta do Lucernu podél dalšího krásného jezera Lungersee. V Lucernu jsme se svezly na šlapadlech. Ceny jsou tady opravdu vcelku vysoké, ale zase dovolená je dovolená. Půlhodinka na šlapadlech nás vyšla na 20 Franků. Z městeček jsme se ještě podívaly do Churu. Krásná byla také procházka z Velly k jezeru ve Vattizu, kde zrovna v tomto období probíhalo promítání letního kina přímo nad jezerem. Celkově k nám všichni všude byli velmi vstřícní a do Outletů si můžete vzít i psíky s sebou. Takže Mia nám pomáhala i s našimi nákupy. 

Musím říct, že tohle byl jeden z nejrkásnějších výletů na kterém jsem kdy byla a největší díky patří mé ségře, která se o nás celé dny krásně starala a ukázala nám tuhle krásnou zem :)  (A taky Mie za to, že je ten nejlepší cestovací parťák!)

© 2016 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky